SUND FERTILITET BEHANDLING

AKUPUNKTUR, GIGALASER OG SUNDHEDSRÅDGIVER TIL STYRKELSE AF FERTILITETEN

AKUPUNKTUR

Med akupunktur prøver jeg, at genskaber den balance, der skal til for, at kunne blive gravid og føde. Ved at afstresse kvinden, få styr på cyklus og hormonbalance, øge immunforsvaret og ved at afspænde og øge blodcirkulationen i livmoderen optimeres forholdene. Akupunktur hjælper slimhinden til at blive tykkere, så ægget bedre kan sætte sig fast. Akupunktur bruges verden over, når et par gerne vil have børn.

Forbedrer mænds sædkvalitet. Men også i graviditeten bruger jeg akupunkturen til f.eks. at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer og blødgøre fødselsvejen.

Det får kroppen til at:

• Forbedrer ovariernes funktion med hensyn til, at producere æg af bedre kvalitet.

• Regulerer hormonerne med henblik på, at producere et større antal follikler.

• Mindsker bivirkninger fra hormon indtag.

• Afbalancerer kroppen og afspænde livmoderen.

• Styrke immunforsvaret.

• Mindsker risikoen for abort.

GIGALASERTERAPI

Biostimulerende laserterapi øger blodgennemstrømningen i vævet og styrker kroppens produktion af ATP (ATP er cellens brændstof). Cellerne får altså mere energi til deres arbejde. Denne forøgede celleaktivitet mobiliserer kroppens naturlige immunforsvar og styrker evnen til at bekæmpe angreb fra bakterier, vira og svamp. Pga. den øgede blodgennemstrømning har laserterapien også vist sig effektiv til behandling af ufrivilligt barnløs.

Hvem kan have glæde af laserterapi?

Jeg anbefaler Laser behandling, hvis der symptomer på eller mistanke om:

• Nedsat blodcirkulation til livmoder og æggestokke. Nedsat blodcirkulation kan skyldes alder/åreforkalkning, arvæv (f.eks. pga. tidligere operationer eller underlivsbetændelser), inaktivitet mm.

• Muskelspændinger i de omkringliggende muskler, som kan blokere for både nerve- og karforsyning

• Hormonel ubalance f.eks. pga. PCO/PCOS

• Nedsat æg kvalitet f.eks. pga. høj alder

• Nedsat sædkvalitet

• Hyppigt tilbagevendende infektioner/inflammationer i underlivet som f.eks. herpes, candida (svamp), allergier eller klamydia. I disse tilfælde bør laserbehandlingen dog ikke stå alene, men kombineres med den almindelige medicinske behandling.

Mange af de nævnte problemstillinger kan være svære at diagnosticere. Derfor er laserbehandlingen i høj grad relevant, hvis du er ufrivilligt barnløs uden kendt årsag. Jeg anbefaler at du får seks laserbehandlinger i ugerne op til ægløsning/ægoplægning. Behandlingen kan med fordel kombineres med daglige hjemmeøvelser. Nogle kvinder opnår graviditet allerede efter de første behandlingsforløb med laser, men indimellem kan det være nødvendigt at gentage behandlingen i to-tre cykler, du vil dog ofte mærke effekt allerede efter første forløb i form af nedsatte smerter i lænd, bækken, hofter eller underliv, lindring i symptomer fra eventuelle infektioner samt få mere regelmæssige menstruationer. Kvinder over 40 år skal generelt altid forvente længere behandlingstid og lavere succesrate. De fleste mænd vil opleve forbedret sædkvalitet allerede efter tre behandlinger. Et typisk behandlingsforløb består af 23 minutter med gigalaser, akupunktur og sundhedsrådgivning.

Laserterapi har været anvendt i Danmark i mere end 35 år og er en yderst behagelig behandlingsform helt uden risici eller bivirkninger.

KOST OG SUNDHEDSRÅDGIVNING

Kan du påvirke din fertilitet med kosten og kan man spise sig til større frugtbarhed? Ja, det kan man godt. Det handler om at få sænket produktionen af hormonet insulin.

Syv procent af alle danske børn kommer til verden ad kunstig vej og tallet er stigende. Årsagerne kan være mange, men faktum er, at den faldende fertilitet kan afhjælpes forholdsvis naturligt for en dels vedkommende.

Forskere har gennem de sidste 10 år mere og mere

overbevisende vist en sammenhæng mellem den mad vi spiser,

og de kønshormoner, der skal til for at blive gravid.

Blandt andet hormonet insulin har stor betydning for fertiliteten.

Jeg har hjulpet en række par med at blive gravide via en kostændring, livsstil vejledning, hvilke fødevare, kosttilskud understøtter kroppen og hvilke produkter bør man undgår når man prøver at blive gravid og vi ser også på motion/træning, og taler om hvad der er bedst lige der hvor du/i er i jeres liv pt.

For højt insulinniveau kan medvirke til at gøre kvinder infertile.

Symptomer på for højt insulinniveau kan være:

• Uregelmæssig menstruation

• Øget hårvækst på ben og overlæbe

• Livløst hovedhår

• Humørsvingninger

• Yo-yo-vægt

• Bilring om maven

• Træthed

• Hovedpine

• Bumser

• Insulinfølsomhed svækket

Mange forbinder insulin med sukkersyge. Men insulin er et naturligt hormon, som regulerer blodsukkeret ved at fjerne det overskydende sukker fra blodet.

Jo mere sukker du hælder i blodet,

des mere insulin skal din krop bruge på at fjerne det.

Og des højere bliver kroppens insulinniveau.

Hvis insulinniveauet bliver for højt,

mindsker det dine chancer for at blive gravid.

For kvinder gælder det nemlig, at for højt insulinniveau kan hæmme modningen af æg og selve ægløsningen.

Og for mænd gælder det, at et for højt insulinniveau sænker testosteron mængden – og testosteron skal der til for at modne sædcellerne.

Hårdt arbejde:

Det kan måske lyde omfattende for nogle at skulle lave en kostomlægning i den stil, men du/i bliver grundigt sat ind i hvilke fødevare/livsstil der vil fremme en evt. graviditet.

BONUS INFO

For at opnår det bedste resultat anbefaler jeg at sætte ind på alle tre områder giga laseren, akupunktur, kost og sundhedsrådgivning, men kontakt mig altid for at få mere info om denne behandling, da der kan være individuelle  behov og situationer som vil gøre at jeg sammensætter et forløb på en anden måde.

Kontakt Klinik Ringsing/Dorte for mere info og pris - da dit forløb bliver sammensat efter dine behov.