Zoneterapi tæt ved Nykøbing F.

Selvhelbredelse af kroppens enkelte organer - fjerner ubalance

Når noget i din krop ikke fungerer, kommer den i ubalance og ubalance kan resultere i sygdom, smerter, ubehag og træthed. Zoneterapi kan være med til at genskabe denne balance ved tryk på fødderne.

Zoneterapi er ca. 3.000 år gammel og er blevet brugt af inka-indianerne.

Hele kroppen er afspejlet i reflekszoner under fødderne. Ved at behandle zonerne, kan man påvirke kroppens enkelte organer og rette op på den ubalance, som smerter eller spændinger er symptomer på. En øm reflekszone er tegn på svaghed i det organ som punktet under fodsålen repræsenterer.

Hvad er Zoneterapi og gør det ondt?

Zoneterapi foregår primært under fødderne. Hele din krop er repræsenteret under fødderne og jeg trykker samt stimulerer de punkter, der repræsenterer dine organer og muskler under dine fødder.

Zoneterapien stimulerer kredsløbet, ilttransporten øges og dermed får en positiv virkning. Under og på dine fødder findes reflekszone, for hvert eneste område af din krop. Hvis en reflekszone er øm kan der være problemer med det tilsvarende sted på kroppen. Under zoneterapi behandles reflekszonerne med særlige trykkombinationer, som løser op for problemerne mens kroppen igen kommer i balance.

Mange zoneterapeuter som os anvender i dag laserterapi som primær stimulation af  fodens punkter eller som supplement til zoneterapien.

Zoneterapi har en afslappende virkning på dig og din krop. Min behandling virker udrensende og balancerende i dit system. Nogle foretrækker en kombineret behandling af kropsterapi, massage, akupunktur, kost, motion og zoneterapi. Det vigtigste er, at du vil føle, at du får mere energi og overskud samt at din krop, får det bedre af zoneterapi behandlingerne, uanset hvad du kommer med af symptomer.

Zoneterapi til dit spædbarn?

Det er en stor omvæltning at få et spædbarn i hjemmet. Når de samtidig bliver ramt af skrigeture eller 3 måneders kolik bliver det ikke nemmere. Det er ikke altid, at der kommer gang i maven helt fra start af og det er en pinsel og meget frustrerende, når man som forælder er vidne til, at ens baby græder og græder uden at trøst hjælper.

Ingen ved præcist hvad det skyldes, men man mener, at det kan have noget med tarmsystemets udvikling at gøre. Zoneterapi har vist sig, at være en stor hjælp for spædbørn.

Der er ingen kur andet end tid. Zoneterapi kan dæmpe skrige turene og hjælpe tarmenes udvikling på vej efter ca. 2-4 zoneterapi behandlinger.

HVAD ER ZONETERAPI SPECIELT GOD TIL AT BEHANDLE?

• Stress symptomer

• Muskelspændinger i ryg-, nakke- og skulderområdet (evt. sammen med en massage/ akupunktur behandling)

• Migræne og hovedpine (evt. sammen med en massage/akupunktur behandling)

• Fordøjelsesproblemer

• Skrigeture/fordøjelses problemer hos spædbørn

• Smerter i led og muskle

• Kredsløbsbesvær

• Smertelindring

• Stimulation af veer under fødsler og til behandling af kolikbørn

HVORDAN VIRKER ZONETERAPI ?

• Tynde engangsnåle indsættes i akupunkturpunkter i huden

• energi-gennemstrømningen og kroppens egne helbredelsesprocesser stimuleres.

• frigiver endorfin der virker både smertestillende og beroligende somlindre smerter og gener

PRISER FOR ZONETERAPI

En Zoneterapi behandling - fra kr. 450.

Børne zoneterapi/massage behandling - fra kr. 350

Længere Zoneterapi forløb kan udløse rabat. ​

TILSKUD TIL  ZONETERAPI

Zoneterapi er en ældgammel helbredelsesform, som i dag er så anerkendt, at du både kan få tilskud fra sygeforsikringen Danmark, ligesom flere forsikringsselskaber betaler zoneterapi behandlinger, hvis du har en sundhedsforsikring. Husk at tjekke din police.

Hvor foregår Zoneterapien?

Forløbet foregår på Klinik Ringsing v/kropsterapeut Dorte efter aftale.

Har du spørgsmål til forløbet eller vil vide mere så tøv ikke med at kontakte mig:

dringsing@gmail.com