Akupunktur tæt ved Nykøbing F.

Nålebehandling er hjælp til kroppens selvhelbredelse

Akupunktur er en 4000 år gammel kinesisk behandlingsform.
I kinesisk medicin/ TKM arbejder man med QI, som er energien i kroppens meridianbaner. Hvis QI'ens flow brydes eller stagnerer bliver kroppen påvirket og der skabes en ubalance. Akupunktur genskaber balancen.

En behandling starter altid med, at jeg sætter en diagnose for at finde frem til hvor dine udfordringer eller ubalancer er.

Akupunktur. En behandling starter altid med, at jeg sætter en diagnose for at finde frem til hvor dine udfordringer/ubalancer ligger så i kan lave akupunkturen de rette steder

HVAD ER AKUPUNKTUR SPECIELT GOD TIL AT BEHANDLE?

• Alle former for smerte

• Gigtsygdomme i led og muskler

• Hovedpine/migræne

• Rygsmerter

• Iskias

• Nakke/skulder

• Fibromyalgi

• Tennisalbue

• Menstruationsproblemer

• Mave- /tarmlidelser

• Bihulebetændelse

• Højt blodtryk

• Eksem

• Kredsløbsproblemer

• Lidelser i sanseorganer

• Hormonelle forstyrrelser

Da alle lidelser, i den traditionelle kinesiske akupunktur, betragtes som en ubalance af energi, kan behandling med akupunktur gavne stort set alle ubalancer, så længe nedbrydningen af kroppens væv ikke er for omfattende.

Ren praktisk kan man sige at akupunkturbehandlingen understøtter kroppens egne funktioner, at nålebehandling er hjælp til kroppens selvhelbredelse.

Hvad er akupunktur og gør det ondt?

Princippet i akupunkturbehandlingen er, at der indsættes tynde engangsnåle i bestemte punkter i huden for at behandle/ forbygge bestemte sygdomstilstande.

Akupunktur i hånd ved Dorte Ringsing genskaber balancen i kroppen

Meridianbaner kendt fra kinesisk akupunktur og medicin er energibaner der løber inden i din krop. Meridianbanerne bliver brugt til forebyggelse og behandling af sygdomme.
Kroppens energi fordeles via 14 sammenhængende meridianbaner.

Er du bange for nåle eller at blive stukket kan Laserterapi anvendes som stimulans af akupunktur punkterne.

HVORDAN VIRKER AKUPUNKTUR ?

• Tynde engangsnåle indsættes i akupunkturpunkter i huden

• energi-gennemstrømningen og kroppens egne helbredelsesprocesser stimuleres.

• frigiver endorfin der virker både smertestillende og beroligende somlindre smerter og gener

PRISER FOR AKUPUNKTUR

En akupunktur behandling - fra kr. 400

Øre-akupunktur - fra kr. 250

Jeg er RAB godkendt - registreret alternativ behandler og har indgået en aftale med "Danmark". Det giver dig som medlem af "Danmark" nye muligheder i form af tilskud til akupunktur behandlinger. Mange sundhedsforsikringer giver også hjælp til akupunktur udgifter.

Hvor det giver mening, er der mulighed for at kombinere akupunkturbehandlingen med gigalaser.

Akupunktur hos Klinik Ringsing i Nykøbing F på Lolland Falster

Hvor mange gange skal jeg have akupunktur?

De gode resultater med Akupunktur viser sig over tid. Antallet af nødvendige Akupunktur behandlinger afhænger af hvorfor du får akupunktur og problemets størrelse. Oftest kræver kroniske lidelser flere behandlinger end akutte lidelser.

Hvor foregår akupunkturen?

Forløbet foregår på Klinik Ringsing v/sundheds- og kropsterapeut Dorte efter aftale.

Har du spørgsmål til forløbet eller vil vide mere så tøv ikke med at kontakte mig:

dringsing@gmail.com