ZONETERAPI

Når noget i din krop ikke fungerer, kommer den i ubalance og ubalance kan resultere i sygdom, smerter, ubehag og træthed. Zoneterapi kan være med til at genskabe denne balance ved tryk på fødderne. Under og på dine fødder findes reflekszone, for hvert eneste område af din krop. Hvis en reflekszone er øm, kan der være problemer det tilsvarende sted på kroppen. Under zoneterapi behandles reflekszonerne med særlige tryk kombinationer og kan løse problemerne, så kroppen igen kommer i balance.

Hvordan arbejder jeg med zoneterapi?

Zoneterapi foregår primært under fødderne. Hele din krop er repræsenteret under fødderne og jeg trykker samt stimulerer de punkter, der repræsenterer dine organer og muskler under dine fødder.

Hvordan kan du få glæde af zoneterapi?

Zoneterapi har en afslappende virkning på dig og din krop. Min behandling virker udrensende og balancerende i dit system. Nogle foretrækker en kombi behandling af kropsterapi massage / akupunktur / kost / motion og zoneterapi. Det vigtigste er, at du vil føle, at du får mere energi og overskud samt at din krop, får det bedre af zoneterapi behandlingerne, uanset hvad du kommer med af symptomer.

Zoneterapi til dit spædbarn

Når den lille græder, græder og græder.

Det er i forvejen en stor omvæltning, at få et spædbarn i hjemmet og når de samtidig bliver ramt af skrigeture eller 3 måneders kolik, bliver det ikke nemmere. Ingen ved præcist, hvad det skyldes, men man mener, at det kan have noget med tarmsystemets udvikling at gøre. Zoneterapi har vist sig, at være en stor hjælp for spædbørn. Det er ikke altid, at der kommer gang i maven helt fra start af og det er en pinsel og meget frustrerende, når man som forælder er vidne til, at ens baby græder og græder uden at trøst hjælper.

Hvilken effekt har zoneterapi på spædbørn?

Der er ingen kur andet end tid, men zoneterapi kan dæmpe skrigeturene og hjælpe tarmenes udvikling på vej, efter ca. 2-4 zoneterapi behandlinger.

ZONETERAPI KAN BLA. AFHJÆLPE

• Stress symptomer

• Muskelspændinger i ryg-, nakke- og skulderområdet (evt. sammen med en massage/ akupunktur behandling)

• Migræne og hovedpine (evt. sammen med en massage/akupunktur behandling)