Andre alternativ Behandlinger tæt ved Nykøbing F.

Infrarød Lys/stråler Behandling

HVAD ER INFRARØD LYS/STRÅLER GOD TIL AT BEHANDLE?

Infrarødt varmetæppe behandler hele kroppen

Infrarød stråling er elektromagnetiske bølger der går i dybden af kropsvævet, skaber “vibrationer” og varmer kroppen indefra. Kroppens temperatur hæves en smule hvilket hjælper kroppen til at hele, restituere og minimere smerter.

De dybdegående infrarøde stråler har bølgelængdef fra 6 mikron til 14 mikron hvilket er tæt på  vores krops strålingsenergi,. Derfor absorberes de bedst af kroppen.

Infrarøde stråler trænger 3-10 cm ned under huden ind til muskler, knogler og indvolde. Dette resulterer i en bedre livsbetingelse for cellerne. Varmen i strålerne øger blod cirkulationen.

Infrarød behandling af fødder

HVORFOR BEHØVER DU INFRARØD VARMEBEHANDLING?

Klinik Ringsings Infrarøde varmetæppet er en afslappet og dejlig behandlingsmetode for områderne højt blodtryk, smerter, afgiftning af tungmetaller og udrensning.  Tæppet hjælper også på manglende energi, dårlig blod cirkulation, højt kolesteroltal og stress. For vores skelet og led hjælper det på betændelse i kroppen, stive led, fibro myalgi samt slid- og leddegigt.

PRISER FOR INFRARØD VARMEBEHANDLING

Prisen for Infrarød varmebehandling starter fra kr. 250 per session.

Cupping

HVAD ER CUPPING SPECIELT GOD TIL AT BEHANDLE?

Cupping stammer fra Kina som behandlingsform. Den fremmer blodtilførslen til musklerne, styrker immunforsvaret og hjælpe dine muskler med at slappe af.

Ved hjælp af kopperne skabes et vakuum. Cupping anvender sugekopper der løsner op for bindevævet over muskulaturen så blodgennemstrømningen øges i det/de udvalgte område(r). Effekten minder lidt om dybdegående effektiv massage. 15 minutters cupping giver samme effekt som 1,5 – 2 timers massage.

Cupping stimulerer og styrker immunforsvaret, øger blodgennemstrømningen i bindevæv, led, muskler og indre organers bindevæv samt frigiver gamle affaldsstoffer fra bindevævet.

Cupping kan med fordel bruges af folk med nåleskræk, og derfor ikke ønsker at modtage akupunktur.

Påsætning af varme glas ved Cupping behandling

HVORFOR BEHØVER DU CUPPING?

Cupping er en effektiv behandlingsform mod mange former for smerter og gener. Især muskelsmerter, betændelses tilstande og blodgennemstrømning forbedres med Cupping. Hvis du vil have afslapning og velvære ar Cupping meget velgenet.

Sportsfolk der bruger og måske overbruger de samme muskler og sener om og om igen behandles med Cupping. Behandlingen fremmer restitutionen og gør muskler og sener mindre ømme og spændte. Det giver også fornyet energi da Cupping hjælper med at lede affaldsstofferne bort.

PRISER FOR CUPPING

Prisen for Cupping starter fra kr. 400 per session. Prisen afhænger af hvor stort et område der skal behandles og hvor mange områder der skal behandles. ​

Fysiologisk/Fysiurgisk massage

HVAD ER FYSIOLOGISK/FYSIURGISK MASSAGE SPECIELT GOD TIL AT BEHANDLE?

Professionel Fysiologisk Massage ryg og skulder af Meliha hos Klinik Ringsing

Fysiologisk massage også kaldet fysiurgisk massage, er en effektiv dybdegående massage hvor kroppens anatomi er i fokus. Fysiologisk massage har typisk fokus på det dybere bindevæv i muskulaturen og benyttes primært til behandling af muskelspændinger og myoser.

En stram og spændt muskulatur kan hurtigt føre til ubalance i kroppens bevægeapparat, hvis det ikke bliver behandlet. Med tiden kan det skubbe sig og stråle ud i andre muskelgrupper som resultat af overbelastning.

Meliha er Klinik Ringsing egen meget dygtige Professionelle Fysiologisk massør som du kan booke til fysiurgisk massage.

Professionel Fysiurgisk Massage med varme sten af Meliha hos Klinik Ringsing

HVORFOR BEHØVER DU FYSIOLOGISK MASSAGE?

En dårlig arbejdsstilling, forkerte bevægelser, løft og positionering vil gennem en længere periode fører til smerter og komplikationer. Smerterne opstår som resultat af længere tids overbelastning. Vi begynder at spænde op i de friske muskler for at aflaste de ømme områder. Det skaber en dominoeffekt af små overbelastninger der kan blive meget smertefulde på sigt. De gå oftest ikke væk af sig selv da man ikke altid er opmærksom på hvad man gør forkert.

Med dårlige vaner og rutiner får man oftest  spændinger og myoser i kroppen. Det handler om at få brudt disse og ændre det til sundere rutiner, da stramme og spændte muskulaturer hurtigt kan føre til ubalance i kroppens bevægeapparat. Med tiden kan det sprede sig til andre muskelgrupper som resultat af overbelastning.

Fysiologisk massage kan hjælpe dig af med overbelastningerne før de bliver rigtig alvorlige. Fysiologisk massage er effektivt til at frigive spændinger og myoser. Massagen skaber fornyet flow i kredsløbet omkring de berørte områder, som hjælper til med at udskille affaldsstofferne i kroppen. Du bliver samtidig mere bevidst om kropsholdning og struktur og får hints af vores professionelle massør Meliha til en sund og rask krop i balance. I et travlt og moderne samfund kan det være svært at finde tid til sig selv. Det er vigtigt at tage hånd om problemet, så tidligt som muligt.

PRISER FOR FYSIOLOGISK MASSAGE

Prisen for fysiologisk massage starter fra kr. 500 per session. Prisen afhænger af hvor meget det enkelte sted skal have af fysiologisk massage, hvor stort området er og hvor mange områder der skal behandles. Længere forløb kan udløse rabat. ​

Gravid massage - fra kr. 500

Vadebrovej 34, Nagelsti